Is de Nederlandse man modebewust

Uit onderzoek is gebleken dat mannen in Amsterdam het meest modebewust zijn. Mannen uit de noordelijke provincies zijn meer tevreden over het modegevoel van de Nederlandse man dan mannen uit bijvoorbeeld de provincies Flevoland en Drenthe. Ook is de jongere man meer modebewust dan de oudere generatie. Daarnaast blijkt ook dat bijna de helft van de mannen nog steeds vrij onzeker is over zijn kledingkeuze en vaak de mening van de partner doorslaggevend is. Verrassend genoeg komt wel naar voren dat veel mannen zichzelf modebewust vinden en de trends op dit gebied volgen. Steeds meer mannen geven aan het wel prettig te vinden om een keer met een personal shopper op pad te gaan. Een reden die hiervoor aangegeven wordt is, dat men wel van stijl wil veranderen maar niet weet op welke manier.

 

Draagt de Nederlandse man juist veel of weinig een overhemd

Dragen wij in Nederland nu wel of niet vaak een overhemd in vergelijking met mannen uit ander landen? In Nederland gaat nog vaak de uitspraak op: “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.” Dit zien we soms ook wel terug in de mode bij mannen. De Nederlandse man is soms nog zoekende naar een eigen stijl en blijft graag bij het oude, vertrouwde. Hierin zien we wel een verschil als we kijken naar bijvoorbeeld de Franse of Italiaanse man. Deze gaat toch vaker voor een gedurfdere snit of design. Daarnaast maakt de Nederlandse man weinig gebruik van speelse accessoires, zoals een mooie tas of schoenen met een leuk accent. Dit geeft het geheel toch vaak een positieve twist.

 

Modebewust op vakantie

Op onze vakantiebestemming slaan we gelukkig nog niet eens zo’n gek figuur. De Nederlandse man draagt vaak een overhemd met korte mouwen gecombineerd met een korte broek. Hou dan als Nederlander wel in de gaten dat je overhemd niet vol staat met schreeuwerige merknamen. De Duitsers kleden zich meestal wat formeler en bij de Amerikanen moet het vooral comfortabel zijn of wel, gemakkelijk.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.